De eerste paar dagen in Vietnam - Reisverslag uit Thôn Hòa Yên, Vietnam van Zoëy Tammer - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in Vietnam - Reisverslag uit Thôn Hòa Yên, Vietnam van Zoëy Tammer - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Zoëy

06 Februari 2016 | Vietnam, Thôn Hòa Yên

Ik ben pas een paar dagen in Vietnam en ik heb het nu al heel erg naar mijn zin! De reis naar Vietnam is me heel erg meegevallen en ging snel voorbij. Toen ik in Vietnam op het vliegveld aankwam werd ik meteen met open armen ontvangen. Ze brachten me naar het vrijwilligershuis (Greenhouse). Hier heb ik de twee andere vrijwilligers ontmoet en een rondleiding gekregen. Later in de middag kwam de andere vrijwilliger aan. We zitten hier dus met vier vrijwilligers, een vrouw uit Canada, een vrouw uit Nederland en een jongen uit Zwitserland. Na de rondleiding heb ik eventjes wat geslapen tot ik wakker gemaakt werd voor een City Tour. We hebben wat door Da Nang gereden en daarna zijn we naar de orphanage gegaan. Hier waren (gehandicapte) kinderen en baby's. In de auto werd verteld dat sommige kinderen van een paar dagen oud op het busstation worden achtergelaten, omdat de ouders niet voor ze kunnen zorgen of beide ouders overleden zijn. Dit vond ik heel heftig om te horen. Je weet dat het voorkomt op de wereld, maar nu maak je het toch wel van heel dichtbij mee. Toen ik in het orphanage kwam wilden de kinderen meteen opgetild worden. Ik had een kindje in mijn armen en ik zette haar eventjes neer en ze begon meteen te huilen, ik moest haar blijven vasthouden. De kinderen zijn zo lief, ik zou er zo eentje mee naar huis willen nemen. De volgende dag hebben we presentaties gekregen van de meisjes hier. De presentaties gingen over het ontstaan van Volunteer Vietnam, fysiotherapie, child care en Engels lesgeven. Na de presentaties zijn we naar het support centre geweest. Hier zijn baby's, gehandicapten, kinderen en ouderen. Er liep één vrouw rond, ze was zwanger van haar tweede kind, maar ze had een mentale achterstand, dit vond ik erg heftig om te zien. Gisteren zijn Esther (de andere Nederlandse vrijwilliger), Ngan, Nuong en ik naar twee kindergardens geweest. Op beide scholen waren nu maar drie kinderen, want iedereen heeft vakantie vanwege het têt (nieuwjaars) feest. Vooral de tweede school zag er erg mooi uit. Zo zouden alle scholen er uit moeten zien. Er waren allemaal mooie sprookjes schilderingen op de muur, kleine wc'tjes , speciaal de maat van de kinderen, zo schattig! Op de muren hingen plaatjes hoe je je handen moet wassen en hoe je je tanden moet poetsen. Ik vond het erg goed om te zien, dat ze hier veel aandacht aan besteden. In de middag en avond gingen we têt vieren. Er was heel veel eten en ze dronken allemaal heel veel bier. Iedere keer wanneer mijn bakje leeg was vulde ze het met meer eten. Ook verbrandden ze allemaal dingen als geld en versieringen. Dit deden ze om te offeren en zo een goed nieuwjaar te krijgen. In de avond hebben we karaoke gedaan. We zaten met z'n allen in een kamertje met harde muziek en allemaal eten en drinken. Het was een hele gezellig avond!

  • 08 Februari 2016 - 14:21

    Rintze:

    spannend hoor, maar ook super stoer. we hopen snel meer te lezen. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Thôn Hòa Yên

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2016

Laatste dagje vrijwilligerswerk

22 Februari 2016

Eerste week vrijwilligerswerk

12 Februari 2016

Tết holiday

06 Februari 2016

De eerste paar dagen in Vietnam
Zoëy

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 2061

Voorgaande reizen:

05 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: